[:kk][bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topExtraSpaced” bottom_spaced=”bottomSpaced” skin=”dark” full_screen=”no” divider=”no” back_image=”3355″ back_color=”” back_video=”” video_settings=”” parallax=”0.1″ parallax_offset=”” el_id=”” el_class=”” el_style=”” vertical_align=”btBottomVertical” animation=”” animation_back=”” animation_impress=””][bt_row][bt_column width=”1/1″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=””][bt_header superheadline=”KERA Халықаралық Конференциясы” headline=”Жүзден жүйрік спикерлер” headline_size=”medium” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][/bt_column][/bt_row][/bt_section]

https://conf.nis.edu.kz/wp-content/uploads/2016/12/Clarke.jpg
Баяндамашылар

Маргерит Кларк

Маргерит Кларк, PhD, Дүниежүзілік банктің әлемдік білім беру тәжірибесі мәселелері бойынша аға маманы және READ Мақсатты қорының бағдарлама менеджері.

2007 жылдан бастап, ол Банктің оқыту және білім жүйелерін бағалау жұмыстарын атқарды. Оған дейін, ол Австралии және АҚШ университеттерінде жұмыс істеді. Ол, сондай-ақ, оқытушы ретінде қытайлық (колледж оқытушы – тренері), ирландтық (бастауыш мектеп), жапондық (орта мектеп) білім беру жүйелерінде және АҚШ (университет және колледж) білім жүйесінде жұмыс істеді.
Банктің жекелеген елдер-клиенттеріне өз бағалау жүйесін жетілдіру жөніндегі көмек көрсетуінен басқа, Маргерит оқыту сапасын арттыру мен бағалау стандарттары мен бағалау жүйесін тұтастай алғанда нақты құралдар деректері мен тәсілдеріне негізделген әзірлемелерді жүргізеді.
Доктор Кларктың оқыту және бағалау бойынша бірнеше жаһандық мақсатты топтардағы негізгі үлесі университеттер рейтингілерінде сапаны қамтамасыз ету шаралары ретінде, тестілеудің оқытуға ықпал етуі бойынша кеңінен жарияланды; және тестілер қызметтік жылжыту үшін, бітіруші тестілер ретінде және университетеке түсу шешімі ретінде пайдаланылды.


I Халықаралық Конференциясы, 9-11 ақпан 2016 ж.: Пленарлық отырыстағы баяндама

[to follow]

[to follow]

[:ru][bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topExtraSpaced” bottom_spaced=”bottomSpaced” skin=”dark” full_screen=”no” divider=”no” back_image=”3355″ back_color=”” back_video=”” video_settings=”” parallax=”0.1″ parallax_offset=”” el_id=”” el_class=”” el_style=”” vertical_align=”btBottomVertical” animation=”” animation_back=”” animation_impress=””][bt_row][bt_column width=”1/1″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=””][bt_header superheadline=”KERA Международная конференция” headline=”Инноваторы в образовании” headline_size=”medium” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][/bt_column][/bt_row][/bt_section]

https://conf.nis.edu.kz/wp-content/uploads/2016/12/Clarke.jpg
Спикеры

Маргерит Кларк

Маргерит Кларк, PhD, старший специалист по вопросам образования мировой образовательной практики Всемирного банка и менеджер программы Целевого фонда READ.

С 2007 года она выполняла работу Банка по обучению и оценке систем образования. Ранее она работала в университетах Австралии и США. Она также работала в качестве преподавателя китайской (преподаватель тренер колледжа), ирландской (начальная школа), японской (средняя школа) образовательных системах и в США (университет и колледж).
Помимо оказания помощи отдельным странам-клиентам Банка по совершенствованию своих систем оценки, Маргерит ведет разработку основанных на фактических данных инструментов и подходов для оценки и повышения качества обучения стандартов и систем оценки в целом. Основной вклад д-р Кларк в нескольких глобальных целевых группах по обучению и оценке широко опубликованы в рейтингах университет в качестве мер по обеспечению качества; воздействия тестирования на преподавание и обучение; и были использованы как тесты для продвижения по службе, для решений выпускных тестов и поступлению в университет.


I KERA Международная конференция, 9-11 февраля 2017 г.: Выступление на пленарном заседании

[to follow]

[to follow]

[:en][bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topExtraSpaced” bottom_spaced=”bottomSpaced” skin=”dark” full_screen=”no” divider=”no” back_image=”3355″ back_color=”” back_video=”” video_settings=”” parallax=”0.1″ parallax_offset=”” el_id=”” el_class=”” el_style=”” vertical_align=”btBottomVertical” animation=”” animation_back=”” animation_impress=””][bt_row][bt_column width=”1/1″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=””][bt_header superheadline=”KERA International Conference” headline=”Inspirational Speakers” headline_size=”medium” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][/bt_column][/bt_row][/bt_section]

https://conf.nis.edu.kz/wp-content/uploads/2016/12/Clarke.jpg
Keynote Speakers

Marguerite Clarke

Marguerite Clarke, PhD, is a Senior Education Specialist in the Education Global Practice at the World Bank and Manager of the READ Trust Fund program.

Since 2007, she has led the Bank’s work on learning and educational assessment systems. Previously, she held appointments at universities in Australia and the U.S. She also worked as a classroom teacher in the Chinese (teacher training college), Irish (elementary school), Japanese (high school), and U.S. (university and community college) education systems. In addition to assisting individual Bank client countries to improve their assessment systems, Marguerite is leading the development of evidence-based tools and approaches for evaluating and strengthening the quality of learning standards and assessment systems in general. A key contributor to several global task forces on learning and assessment, Dr. Clarke has published extensively on university rankings and quality measures; the impact of testing on teaching and learning; and the use of tests for promotion, graduation, and university admission decisions.


I KERA International Conference, 9-11 February 2017: Keynote Speaker

Knowing What Students Know: Evidence, best practices, and what’s next

What should all students know and be able to do by the time they graduate from high school? What about by the time they graduate from TVET or university? What kinds of evidence of learning should count, for teachers, for future employers, and for the students themselves? This presentation offers a framework for thinking about these issues, and applies it to current and future trends in learning and skills assessment in Eurasia and the broader global context.

[:]